Preferencje turystów niezmiennie skierowane na All Inclusive

Turyści korzystający z usług biur podróży nie zwlekają z rezerwacjami na wakacje lato 2024, utrzymując identyczny koszt jak w poprzednim roku oraz generując aż o 30% więcej rezerwacji. Wśród nich co trzecia osoba to dziecko, co pokazuje popularność rodzinnych wyjazdów. Ponadto, około 85% turystów decyduje się na opcję All Inclusive.

Mimo iż w zeszłym roku na polskim rynku turystycznym zadebiutowali dwaj potężni gracze międzynarodowi – Anex oraz Join Up, to jednak nie doszło do oczekiwanej przez branżę wojny cenowej, a wręcz przeciwnie – ceny wycieczek utrzymały się na podobnym poziomie. Dodatkowo, silna pozycja złotówki względem euro i dolara, stabilne ceny paliwa lotniczego oraz wzrost średnich zarobków o 14% w pierwszym kwartale 2024 (w porównaniu do analogicznego okresu w 2023) utwierdzają turystów w przekonaniu o korzystności pakietu All Inclusive. Średni koszt takiej formy wypoczynku, uwzględniający przelot i zakwaterowanie w dobrym lub bardzo dobrym hotelu, wynosi nieco poniżej 3300 zł.

Najchętniej wybieranym kierunkiem podróży, prowadzącym w rankingu popularności drugi rok z rzędu, jest Turcja, do której na lato 2024 (rezerwacje od 1 czerwca do 30 września) planuje udać się prawie jedna trzecia klientów biur podróży. Ceny wycieczek do tego kraju wzrosły średnio o niewiele mniej niż 100 zł. Na drugim i trzecim miejscu pod względem popularności plasują się Grecja (19% rezerwacji) oraz Egipt (11% rezerwacji), gdzie średni koszt wakacji obniżył się o około 400 zł. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się Bułgaria i Tunezja, notujące po nieco ponad 8% rezerwacji.

Wysoki sezon, czyli lipiec i sierpień, generuje wyższe koszty wycieczek – o średnio 200 zł więcej niż w całym letnim sezonie. Niemniej jednak, około 85% turystów nadal decyduje się na formułę All Inclusive. Co trzecia osoba korzystająca z ofert biur podróży to dziecko, co pokazuje preferencje rodziców dla pełnego pakietu wyżywienia, pozwalającego kontrolować dodatkowe wydatki.